VIDEO: Legume mai sanatoase gatite

Fără să conteste faptul că prezența în alimentație a legumelor și fructelor

organice crude este esențială pentru sănătate, un studiu publicat în British Journal of Nutrition ne spune că unele alimente sunt mult mai benefice dacă sunt tratate termic. Explicația constă în faptul că procesul de gătire determină o absorție mai ușoară a elementelor nutritive aflate în aceste plante.

ASPARAGUS
Gătit, sparanghelul permite o mai ușoară eliberare în organism a vitaminelor A, C și E, precum și a acidului folic. S-a înregistrat deasemenea un nivel mai ridicat al acidului ferulic atunci când această legumă a fost gătită.

MORCOV
Beta-carotenul conținut de morcovi este transformat de organismul uman în vitamina A, esențială pentru vedere, reproducere, sistemul osos și cel imunitar. Cercetătorii de la Universitatea din Arkansas spun că se obține un nivel mai ridicat de beta-caroten, atunci morcovii sunt fierți.

CIUPERCI
Andrew Weil, director al Colegiului Medical Tucson al Universității din Arizona, susține prin tratare termică, ciupercile eliberează mai multe substanțe nutritive, vitamina B, proteine și minerale, precum și compuși care nu se găsesc în alte alimente.

DOVLEAC
Dovleacul fiert se dovedește a fi mai bogat în substanțe nutritive comparativ cu sucul obținut din dovleac crud. La fel ca pereții celulelor de morcov, și cei ai dovleacului au nevoie de căldură pentru a deveni permeabili la eliberarea substanțelor nutritive conținute de plantă.

SPANACUL
Folatul, vitamina C, niacina, riboflavina și potasiul sunt mai disponibile în spanacul crud. Gătit, spanacul dovedește însă un nivel crescut de vitamina A și E, fibre, zinc, tiamină, calciu, fier și proteine, precum și carotenoide esențiale, cum sunt beta-carotenul, luteina și zeaxantina.

TOMATE
În timp ce prepararea termică reduce nivelul de vitamina C din roșii, determină creșterea celui de licopen. Licopenul a fost asociat cu riscul scăzut de cancer și boli coronare.

Crude sau gătite, legumele sunt alimente care nu trebuie să lipsească din alimentația zilnică, aportul lor de substanțe nutritive fiind esențial în păstrarea sănătății.

Adaugă comentariu


Codul de securitate
Actualizează